Endurica EIE™ (Efficient Interpolation Engine), Endurica yazılım paketinin bir modülüdür ve çok kanallı yük sinyallerinden elastomer bileşenlerin yorgunluk (fatigue) analizine giden süreci hızlandırmak amacıyla geliştirilmiş özel bir hesaplama motorudur.
Endurica EIE’nin temel görevi; gerçek servis koşullarını temsil eden yük verilerini alarak, bu verileri gerilme–şekil değiştirme (stress–strain) zaman geçmişlerine dönüştürmek ve yorgunluk analizinde kullanılabilir hâle getirmektir.
Bu kapsamda EIE:
Test sistemlerinden, sürüş verilerinden veya multibody dinamik simülasyonlardan elde edilen gerçek servis yük kayıtlarını işler,
Bu yükleri elastomer bileşen davranışını temsil eden stress–strain tarihçelerine dönüştürür,
Elde edilen sonuçları Endurica CL veya Endurica DT gibi yorgunluk çözücülerinde doğrudan kullanılabilir hâle getirir.
Elastomer bileşenlerde yorgunluk analizi, uzun süreli ve çok eksenli yükleme koşulları nedeniyle klasik sonlu elemanlar analizleriyle oldukça maliyetli hâle gelebilir. Endurica EIE, bu noktada geleneksel yaklaşıma güçlü bir alternatif sunar.
Doğrudan FEA tabanlı yük-zaman çözümü saatler veya günler sürebilirken, Endurica EIE aynı yük geçmişlerini dakikalar mertebesinde işleyebilir. Bu, özellikle uzun zaman tarihçeleri içeren projelerde ciddi zaman kazancı sağlar.
Yol yükleri, saha testleri veya gerçek makine sinyalleri gibi uzun ve karmaşık zaman geçmişleri, veri sadeleştirmeye gerek kalmadan analiz edilebilir.
Endurica EIE, dijital ikiz (digital twin) uygulamalarında ve yarı gerçek zamanlı analizlerde kullanılabilecek şekilde tasarlanmıştır. Canlı veya güncel yük verileriyle hızlı değerlendirme yapılmasına olanak tanır.
Endurica EIE, aynı anda maksimum 6 bağımsız yük kanalını (örneğin 3 kuvvet + 3 moment) işleyebilir. Bu özellik, çok eksenli ve karmaşık yükleme koşullarının söz konusu olduğu elastomer bileşenlerde kritik önem taşır.
EIE, yük–yer değiştirme alanını önceden oluşturulmuş bir harita (map) üzerinden temsil eder. Gerçek servis yükleri bu harita üzerinde interpole edilerek:
Tekrarlayan FEA çözümlerine ihtiyaç ortadan kaldırılır,
Çok uzun yük sinyallerinde dahi yüksek hız elde edilir.
Bazı yük kanalları birbirleriyle yüksek korelasyon gösterebilir. Endurica EIE, bu korelasyonu analiz ederek:
Harita boyutunu küçültür,
Hesaplama süresini azaltır,
Doğruluk kaybını minimum seviyede tutar.
Pathfinder aracı, yük uzayındaki en etkin yol haritalarını otomatik olarak belirler. Bu sayede harita noktaları daha verimli seçilir ve modelleme süreci optimize edilir.
Endurica EIE, çok çekirdekli işlemcilerden faydalanarak paralel hesaplama yapabilir. Binary veri giriş/çıkışı sayesinde büyük veri setleri hızlı ve güvenli şekilde işlenir.
Zaman tabanlı yük verileri; .CSV ve Endurica’ya özgü formatlar üzerinden içe aktarılabilir.
Yük verilerinin içe aktarılması
Yol testleri, saha ölçümleri veya simülasyon çıktıları alınır.
Harita sınırlarının tanımlanması
FEA ile çözülecek yük kombinasyonları belirlenir.
FEA çözümleriyle haritanın oluşturulması
Elastomerin doğrusal olmayan davranışı bu aşamada hesaplanır.
EIE interpolasyonunun çalıştırılması
Gerçek servis yükleri harita üzerinde hızlıca değerlendirilir.
Stress–strain zaman geçmişlerinin elde edilmesi
Bu çıktılar Endurica CL veya DT ile yorgunluk analizinde kullanılır.
Otomotiv elastomer bileşenleri: Süspansiyon burçları, motor takozları, titreşim izolatörleri
Lastik ve tire uygulamaları: Çok kanallı yol yükü analizleri
Dijital ikiz sistemleri: Gerçek zamanlı veya güncel yük verileriyle dayanıklılık değerlendirmeleri
| Modül | Görev |
|---|---|
| Endurica CL | Elastomer yorgunluk ömrü tahmini |
| Endurica DT | Hasar birikimi ve kalan ömür analizi |
| Endurica EIE | Hızlı yük → strain dönüştürme motoru |
| fe-safe/Rubber | Endurica ile entegre yorgunluk çözümleri |
Endurica EIE özellikle:
Otomotiv, lastik ve elastomer parça tasarım mühendisleri
Çok kanallı yol yükü veya saha verisiyle çalışan ekipler
Dijital ikiz ve ileri dayanıklılık analizleri yapan mühendislik grupları
için güçlü bir çözümdür.
Endurica EIE™, elastomer yorgunluk analizlerinde gerçek servis yüklerini doğrudan kullanarak yüksek doğruluk ve yüksek hesaplama verimliliğini bir araya getirir. Endurica CL ve DT modülleriyle birlikte kullanıldığında, elastomer bileşenler için uçtan uca modern bir dayanıklılık simülasyonu altyapısı sun